سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/9/4
11:23 ع

   در یک پرونده قضایی علیه مایکروسافت، sendo   شرکت انگلیسی سازنده تلفن همراه، این شرکت را متهم کرد که برای در اختیار گرفتن بازار تلفن همراه از شرکتهای کوچکتر سواستفاده مینماید. این شرکت انگلیسی میگوید که مامیکروسافت از بازار جذب شرکت sendo   استفاده کرد و به تدریج این شرکت را کنار گذاشت. پرونده قضایی فوق تنها نگاه مختصری به جنگ پشت پرده شرکتهای نرمافزاری، تولید کنندگان تلفن همراه و شرکتهای شبکه بر سر آینده بازار تلفنهای هوشمند است. این صنعت با فروش سالانه 400میلیون دستگاه بسیار با ارزش است.

   Sendo  ادعا میکند که مایکروسافت به این شرکت اطمینان داده که سازنده اصلی قطعات سختافزاری برای تلفنهای هوشمند دارای ویندوز به نام smart Phones2002 خواهد بود. ولی در زمان عرضه این گوشیهای شرکت sendo کنار گذاشته شد.

   در پرونده اشاره شده که مایکروسافت به قصد دستیابی به اطلاعات مهم این شرکت، نظیر تجربه فنی، اطلاعات بازار، خریداران احتمالی به این شرکت نفوذ کردهاست و با وعده شراکت در ارائه محصول، اعتماد آن را جلب نمودهاست.

   دوسال قبل، زمانی که اولین نمونه از گوشیهای مایکروسافت معرفی شد، با نام تجاری stinger و ساخت شرکت sendo بود. ولی سال پیش مدل متفاوتی به بازار آمد. گوشی جدید با نام تجاری قناری ساخت شرکت HTC از تایوان بود. HTC برای ساخت iPaq شرکت HP و xda شرکت O2 معروف است. دوهفته بعد شرکت sendo به طور ناگهانی ارتباط خود با مایکروسافت را قطع کرد و قرارداد تولید مدل قبلی لغو شد.

   مایکروسافت از هرگونه اظهارنظر خودداری کرد. در حال حاضر سازندگان تلفنهای همراه نقش اصلی در بازار تلفنهای هوشمند دارند و نقش شرکتهای نرمافزاری اندک است. مایکروسافت صریحا اعلام نمود که قصد دارد مدلی شبیه کامپیوترهای شخصی را در بازار تلفنهای هوشمند پیاده کند، یعنی سختافزار کم و بیش یکسان است و انتخاب بیشتر روی قیمت و نرمافزار روی گوشی است، به دلیل این اظهارنظر همه سازندگان بزرگ تلفنهای همراه به جز سامسونگ از آن دوری میکنند. تنها سامسونگ قرار است که گوشیهای خود را در دو مدل مختلف(یکی با سیستم عامل symbian و یکی با ویندوز) عرضه کند. در حال حاضر، محبوبترین گوشیها، گوشیهای بدون سیستم عامل هستند و تنها سرویس جدید که به مصرفکنندگان معرفی شدهاست، سیستم ارسال تصویر ( به اختصار MMS) است که نیازی به سیستم عامل ندارد.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
محمدی[0]
 

این وبلاگ برای علاقه مندان به بخش دانستنیها میباشد. کسانی که زیاد اهل مطالعه نمی باشند میتوانند مطالب علمی جذابی را در این وبلاگ بخوانند.امید است بتوانم مفید واقع شوم.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ