سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/9/4
11:24 ع

   به تازگی یک قاضی ایالتی به نفع شرکت sun   رای داده است و مایکروسافت مجبور است که زبان برنامهنویسی جاوا را که ساخت شرکت sun  رقیب وی است، در ویندوز قرار دهد. این رای در حالی صادر شده است که شرکت sun هنوز در حال پیگیری پرونده آنتیتراست علیه مایکروسافت است. Sun مدعی شده بود که مایکروسافت به دلیل ارائه ویندوز با نسخهای از جاوا که ناقص و از رده خارج است، در رقابت حقه کثیفی زده است.

   جاوا به دنبال نوشتن برنامههایی است که مستقل از سیستم عامل و مدل کامپیوتر اجرا شوند. کاربران در زمان مشاهده سایتهایی که از جاوا استفاده کردهاند ممکن است اصلا متوجه موضوع نشوند. وکیل شرکت sun گفتهبود که برنامهنویسان به دلیل توزیع ناقص جاوا در ویندوز به فناوری داتنت روی آوردهاند.

   شرکت sun اضافه کرد که تا زمان اعلام نتیجه دادگاه آنتیتراست از رقابت عقب خواهد ماند و تقاضای بررسی فوری نموده است. قاضی پرونده اعلام نمود که رقابت تنها بردن و باختن نیست، بلکه باید به همه برای نشان دادن تواناییهایشان فرصت داده شود. مایکروسافت نیز باید با تکیه بر قابلیتهای داتنت رقابت کند نه با بیرون کردن رقبا از صحنه. رای دادگاه نیز بر قرارگرفتن نسخه کامل جاوا در ویندوزهای عرضه شده، اعلام گردید.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
محمدی[0]
 

این وبلاگ برای علاقه مندان به بخش دانستنیها میباشد. کسانی که زیاد اهل مطالعه نمی باشند میتوانند مطالب علمی جذابی را در این وبلاگ بخوانند.امید است بتوانم مفید واقع شوم.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ