سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/9/4
11:24 ع

   مهندس جیمزباند معروف، برای سالها افکار دوستداران سینما را با وسایل جاسوسی، اثر انگشتهای تقلبی، قلمهای زهردار و چترهای قاتل مشغول کردهاست؛ ولی این افکار ممکن است به حقیقت بپیوندد، مثلا DVDهای نابود شونده. این دیسکها اطلاعات درون خود را به مدت تنظیم شده، 8 تا 60 ساعت نگه میدارند و بعد اطلاعات خودش را نابود میکند! آلن بلاتیس مدیر یک شرکت تازه تاسیس به نام Flenplay   در مدت 2سال امتیاز فناوری فوق را به ثبت رساندهاست و میگوید این محصول حال و هوای فیلمهای جیمز باند را دارد. تبلیغ فیلم (یک روز دیگر بمیر) که جدیدترین فیلم جیمز باند است نیز برروی این DVDها عرضه شده است. روی دیسکها برچسبی قرار دارد که اخطار میکند که بعد از باز کردن DVD  تنها 36 ساعت برای تماشای آن فرصت دارید. بعد از اتمام مهلت دیسک اطلاعات خود را نابود میکند. این DVDها چگونه کار میکنند؟ تنها جوابی که به سوال ما داده شده فناوری شیمی بود.

   ولی بعد از مدت مذکور رنگ دیسک به رنگ ارغوانی تیره درمیآید. در وب سایت شرکت اعلام شدهاست که چون DVDها به صورت نوری خوانده میشوند، انعکاس منظم نور از سطح DVD در کیفیت فیلم تاثیر بسزایی دارد. این روش خوبی برای یک نگاه سریع به موسیقی، فیلم و برنامههای تلویزیونی است. این دیسکها که در برابر کپی محافظت شدهاند، خریداران را تشویق میکنند که برای نسخه اصلی هزینه کنند.

   این فناوری توسط شرکتهای نرمافزاری که نمیخواهند برنامههای آنها به صورت غیرقانونی مبادله شده نیز استفاده خواهد شد. تا به حال تنها یک CD موسیقی آمریکای لاتین در این روش توزیع شده است. هدف نهایی شرکت سازنده هنوز محرمانه است و بلاستین از ارائه جزئیات خودداری میکند.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
محمدی[0]
 

این وبلاگ برای علاقه مندان به بخش دانستنیها میباشد. کسانی که زیاد اهل مطالعه نمی باشند میتوانند مطالب علمی جذابی را در این وبلاگ بخوانند.امید است بتوانم مفید واقع شوم.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ