سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/9/4
11:24 ع

   هرجا که بازار، وسایلی مربوط به امنیت ارائه میکند، موارد مختلفی توجه افراد را جلب میکند.

   شرکت نیوهمپشایر تولیدکننده اسکنر و نرمافزاری است که با آن مدارک هویت مثل گواهینامه رانندگی یا گذرنامه بازدید میشود. این اسکنرها در یکی از فرودگاههای بینالمللی دالاس و بوستون برای شناسایی متقاضیان کار با مدارک تقلبی نصب شده است، ولی شرکت سازنده پیشبینی استفادههای وسیعتری برای آن میکند. شرکت سازنده میگوید که دستگاه از مشخصات بیومتریک نظیر اثرانگشت یا تصویر چهره برای شناسایی استفاده میکند. متخصصان میگویند این فناوری قابل اجرا در مقیاس بزرگ نیست ودر نتیجه آن تعدادی افراد به جای تروریستها گرفته میشوند. البته شرکتهای دیگری با آن در حال رقابت هستند. دستگاه تولید شده بسیار کوچک است و تصویر اسکن شده را با تصویر درون بانک اطلاعاتی خود تطبیق میدهد. همچنین میتواند مهرهای نامرئی و یا نوارهای مغناطیسی یا بار کدها را بخواند و اطلاعات آن را تشخیص دهد.

   اندازهگیری قابلیت اطمینان سیستم: اطلاعات جمعآوری شده از دستگاه از طریق اینترنت به مؤسسه بینالمللی ارسطو ارسال میشود و در آنجا با اطلاعات موثق دیگری نظیر گواهینامه رانندگی تطبیق داده میشود و بر اساس میزان قابلیت اطمینان نمرهای از یک تا ده به آن داده میشود.

   تا به حال هزاران نمونه از این دستگاه به کشورهای مختلف مانند کانادا، سوئد، اتریش و فنلاند فروخته شده است. فرودگاهی که مبدا پرواز دوفروند هواپیمایی است که به ساختمان تجارت جهانی برخورد کردهاند، از ماه سپتامبر از این فناوری برای شناسایی کارگران فرودگاه استفاده کردهاست. سخنگوی فرودگاه اظهار کرده که در مواردی مدارک شناسایی تقلبی را تشخیص داده است ولی به تعداد آنها اشاره نکرده است. ولی قصد دارد یکی دیگر از این دستگاهها را خریداری کند. قیمت آن حدود 6هزار تا 10هزار دلار است.

   یک حادثه: فرودگاهDFW   از ماه اکتبر برای شناسایی کارگزارن از یکی این دستگاهها استفاده میکرده است. تا اینکه در ماه نوامبر 63 کارگر به جرم مدارک شناسایی جعلی دستگیر شدند. قبل از دستگیری کارگران کارت شناسایی برای تردد به بخشهای مختلف دریافت کرده بودند. کارگران توسط پیمانکار استخدام شده بودند و نه خود فرودگاه. بنابراین از نظر قانونی فرودگاه اجازه بررسی شماره ملی آنها را نداشت. مؤسسه ارسطو نیز شماره ملی را بررسی نمیکند.

   بر خلاف این محدودیتها شرکت امیدوار است که در بخش شناسایی مسافران نیز مورد استفاده قرار گیرد و این نویدبخش فروش بیشتر است. این دستگاه در مدت 5ماه به طور آزمایشی برای تشخیص 225هزار مسافر به کار رفته است.

   هنوز ایرادهای زیادی به این فناوری وارد است. چراکه صددرصد مطمئن نیست و هرکسی با تقبل هزینه میتواند مدارک اصل به دست آورد. همانطور که دونفر از تروریستهای 11سپتامبر کارت شناسایی معتبر داشتند. در ضمن بانکهای اطلاعاتی ممکن است اطلاعات ناقص یا قدیمی داشته باشند و هنوز در مورد شناسایی بیومتریک آزمایشهای رسمی انجام نشده است.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
محمدی[0]
 

این وبلاگ برای علاقه مندان به بخش دانستنیها میباشد. کسانی که زیاد اهل مطالعه نمی باشند میتوانند مطالب علمی جذابی را در این وبلاگ بخوانند.امید است بتوانم مفید واقع شوم.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ