سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/9/3
5:32 ع

در زمانی نه چندان دور شعار مایکروسافت این بود: روی هر میز تحریر و در هر خانه باید یک کامپیوتر وجود داشته باشد. ولی اکنون این شعار مبدل به شعار جدیدی شده است: هر کسی باید یک کامپیوتر در جیب خود داشته باشد. یعنی افزایش قدرت مردم به کمک نرمافزار قوی که در هرجا و هر وقت و با هروسیلهای قابل استفاده باشد.

   البته این همه داستان نیست. در هفته اخیر شرکت Dell، بزرگترین سازنده کامپیوتر، اولین کامپیوترهای دستی خود با سیستم عامل مایکروسافت را عرضه کرد. HP و Palm نیز در مدلهای جدید خود بر فناوری بیسیم و ارتباط تلفنی تمرکز بیشتری داشتهاند و در یک حرکت بیسابقه SPV موبایل جدید خود را با سیستم عامل مایکروسافت که نسخه خاصی از ویندوز است عرضه نموده است.

   صنعت کامپیوتر و صنعت تلفنهای همراه به طور همزمان به نقطه مشترکی رسیدهاند: ساخت کامپیوترهای دستی. نوکیا نیز که بزرگترین سازنده تلفنهای همراه است، در مدل جدید خود برای کاربران حرفهای یک کیبورد تاشو قرار داده و برای دوستداران بازیهای کامپیوتری صفحه نمایش رنگی تعبیه کرده است. گوشیهای امروزی قدرت معادل کامپیوترهای رومیزی 10سال پیش را دارند.

   رقابت بین شرکتهای کامپیوتری و سازندگان تلفن همراه باعث بهبود کیفیت و امکانات کامپیوترها میشود و واضح است که در این بین خریداران سود میبرند. به طور خلاصه باید گفت این دو صنعت که زمانی جداگانه فعالیت میکردند، در حال آماده شدن برای یک رقابت سنگین هستند. هر دو معتقدند که بزرگترین محصول بعد از PC. تلفن هوشمند با وسیله ارتباطی جیبی است و برای ساخت آن ایدههای متفاوتی دارند. صنعت کامپیوتر میخواهد یک کامپیوتر همهکاره را در ابعادی کوچک عرضه کند و سازندگان تلفن همراه معتقدند که در اضافه کردن امکانات جدید به گوشی باید به آرامی عمل کرد تا کاربران به آن عادت کنند. البته هنوز برای قضاوت خیلی زود است. در حدود کامپیوترها فروش PCهای معمولی افت کردهاست و فروش کامپیوتر به شرکتهای بزرگ نیز ثابت ماندهاست و بنابراین امیدها به سمت کامپیوترهای جیبی است. در تلفنهای همراه تقاضا برای تماس تلفنی معمولی رشد نکردهاست و در عوض خدماتی مثل ارسال پیام متنی، بازی کردن و خدمات GPS منابع رشد احتمالی هستند. از هماکنون قدمهایی در این راه برداشتهشد که لزوما همه آنها صحیح و عاقلانه نیست. به طور مثال شبکههای نسل سوم مخابرات ماهوارهای در حال برپایی در اروپاست و در حدود صدبیلیون دلار برای امتیاز آن هزینه شده است که رقم بالایی میباشد. و این فناوری هنوز به درستی کار نمیکند. به طور مشابه میزان PDAها از حدود 10 میلیون عدد در سال فراتر نرفتهاست. حدود 20سال پیش کامپیوترهای رومیزی جای کامپیوترهای غول پیکر را گرفتند و اکنون بازار کامپیوتر رومیزی به پایان خود رسیده است. بنابراین حرکت به سوی کامپیوترهای جیبی بسیار عاقلانه و منطقی است. در ابتدای ظهور یک فناوری جدید در حدود بازار آن اغراق میشود و سپس میزان فروش را دست پایین میگیرند. مثلا 20 سال پیش کامپیوترهای رومیزی به نظر نمیرسید مشتریپسند باشند، ولی بعد از تغییرات فراوان تقاضای زیادی جذب کرد.

   امروزه، تلفنهای هوشمند و کامپیوترهای جیبی به طور موازی پیشرفت میکنند و احتمال میرود محصولات متعددی از هریک بنابه نوع نیاز مصرفکنندگان ظهور یابد. باید انتظار محصولات کاملا متفاوت را هم داشت: شرکتی به نام Danger، رابط جیبی میسازد که ترکیبی از دو نوع محصول مزبور است.

 

 


 
مشخصات مدیر وبلاگ
 
محمدی[0]
 

این وبلاگ برای علاقه مندان به بخش دانستنیها میباشد. کسانی که زیاد اهل مطالعه نمی باشند میتوانند مطالب علمی جذابی را در این وبلاگ بخوانند.امید است بتوانم مفید واقع شوم.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ