سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/9/4
11:23 ع

   یاهو شرکت Inktomi   را به بهای 235میلیون دلار خریده است. یاهو فناوری جستوجو در وب از شرکت Inktomi   را به وبسایتهای جانبی خود اضافه میکند تا مقام اول را در بین جستوجوگرهای وب به دست آورد. شرکتهای متعددی از فناوری فوق در سایتهای خود استفاده می کنند. قائم مقام مدیریت بازاریابی یاهو گفت که یاهو از این فناوری هم برای جستوجو در وب و هم برای جستوجو درون خود استفاده میکند. هدف ما ارائه با کیفیتترین جستوجو و داشتن مقام اول در این فناوری است.

   شرکت Inktomi با شرکتهای آمازون، ebay و MSN مایکروسافت قرارداد دارد و یاهو در حال حاضر از فناوری Google در جستوجوهای خود استفاده میکند. فناوری google در حال منسوخ شدن نیست ولی یاهو احساس میکند که با خریداری فناوری و استفاده از آن به طور مستقل بهتر میتواند خدمات جستوجو را ارائه کند.

   فناوری Inktomi در وب سایت lycos به نام Hotbot رقیب اصلی یاهو استفاده شده است. البته یاهو به قراردادهای Inktomi پایبند خواهد بود.

   برنامه Inktomi آگهیهای تجاری را براساس میزان ارتباط با نوع جستوجوی کاربر مرتب میکند. در حالیکه اکنون یاهو بر اساس سیستم مزایدهای عمل میکند و آگهی شرکتی که پول بیشتری داده، بالاتر قرار میگیرد. این عمل توسط خدمات overture انجام میشود و در برنامه جستوجوی جدید نیز باقی میماند. بعد از اعلام خرید شرکت Inktomi سهام یاهو حدود 4/2 درصد و سهام Inktomi حدود 75/36 درصد رشد داشت. خرید فوق ارزش سهام Inktomi را به میزان 65/1 دلار در هر سهم افزایش داد. شرکت Inktomi پس از فروش بخش جستوجوی پیشرفته خود به شرکت verity در ماه نوامبر 140کارمند دارد. هنوز برای قضاوت در مورد وضعیت این کارکنان خیلی زود است.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
محمدی[0]
 

این وبلاگ برای علاقه مندان به بخش دانستنیها میباشد. کسانی که زیاد اهل مطالعه نمی باشند میتوانند مطالب علمی جذابی را در این وبلاگ بخوانند.امید است بتوانم مفید واقع شوم.


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ